FANDOM

Іконка переробити

Шаблон:Мультиигровой предмет

Шаблон:Узагальнююча.

Місцезнаходження Редагувати

Skyrim Редагувати

Oblivion Редагувати

Текст книжки Редагувати

Аргонианский доповідь. Книга 1
Вогин Джарт

На невеликий, але престижної площі Імперського міста розташувалося будинок Будівельної комісії лорда Ванека. Це просте і скромне будівля - славилося не красою і архітектурними шедеврами, а невідповідною протяжністю. Але всі, хто питав себе, що лорд Ванек знайшов в цьому без смаку і негарне споруді, тримали ці питання при собі.

У 398-му році Третьої ери старшим клерком в цій комісії служив Декумус Скотті.

Всього кілька місяців тому цей скромний чоловік середніх років домігся того, що комісія лорда Ванека отримала вигідний контракт — виключне право на ремонт доріг Валенвуда, які були зруйновані під час П'ятирічної війни. Це зробило його загальним улюбленцем, обожнювали його і керівники, і клерки. Тепер він проводив свої дні, більш або менш правдиво розповідаючи про свої пригоди. Правда, він замовчував, чим вони закінчились — адже багато службовці комісії спробували смажену антраппу, подаровану Сильвенаром. А їм навряд чи буде приємно дізнатися, що вони харчувалися чолов'яга.

Скотті не мав особливих амбіцій і не вирізнявся працьовитістю, і тому його влаштовувало те, що лорд Ванек не дає йому ніякої роботи.

Всякий раз, коли лорд Ванек, товстенький, схожий на гнома чоловічок, зустрічався з Декумусом Скотті в конторі, він говорив йому: «Ти — гордість нашої комісії. Так тримати».

Спочатку Скотті хвилювало те, що він нічого не робить на роботі, але час минав, і поступово він заспокоївся і просто відповідав: «Спасибі. Радий старатися».

З іншого боку, йому треба було думати про майбутнє. Скотті був уже немолодий, і, хоча він отримував пристойну платню за те, що нічого не робив, він розумів, що скоро йому доведеться піти у відставку. «Було б непогано, — думав він, — якби лорд Ванек вирішив віддячити мені за мільйони, які приніс Валенвудский контракт, і зробив би мене партнером. Або, принаймні, виділив би мені невелику частку цих грошей...».

Декумус Скотті не вмів просити про заохочення такого роду — ось чому до свого сліпучого успіху з Валенвудским контрактом він був всього лише жалюгідним клерком. Скотті як раз набирався хоробрості, щоб поговорити з лордом Ванеком, як раптом його сіятельство несподівано сам проявив до нього інтерес.

«Ти — гордість нашої комісії, — сказав коротун і помовчав трохи. — У тебе знайдеться вільна хвилинка у своєму щільному розкладі?»

Скотті з готовністю кивнув і попрямував за лордом в його обставлений з імперським розмахом кабінет, який, здавалося, займав цілий гектар.

«Твоя поява в комісії — це дар Зенитара, — урочисто пропищав коротун. — Знаєш, поки ти не з'явився тут, ми переживали важкі часи. У нас були чудові проекти, але ми так і не змогли втілити їх у життя. Ми стільки років намагалися поліпшити дороги та інші шляхи сполучення в Чернотопье. Я доручив цей проект мою сподвижнику, Флесусу Тиджо, але з кожним роком торгівля йшла все гірше і гірше, незважаючи на витрачені сили і засоби. А тепер у нас є твій неймовірно прибутковий Валенвудский контракт, який суттєво поповнює скарбницю нашої комісії. Думаю, ти заслуговуєш нагороди».

Скотті посміхнувся, і його усмішка випромінювала нескінченну відданість і покірність.

«Я хочу, щоб очолив роботу в Чернотопье».

Скотті здригнувся, немов людина, що повернувся із чудового сну в страшну реальність: «Мілорд, я... я не можу...».

«Нісенітниця, — весело защебетал лорд. — Не хвилюйся щодо Тиджо. Він буде радий піти у відставку і жити на ті гроші, які я йому дам. Особливо враховуючи той факт, що цей проект Чернотопье неймовірно, просто жахливо складний. Це справа як раз для тебе, мій дорогий Декумус».

Скотті засовували губами, намагаючись вимовити слово «ні», але не зміг видавити ані звуку. Лорд Ванек витягнув коробку з документами по Чернотопью.

«Ти швидко читаєш, — підбадьорив його Ванек. — Прочитаєш все це по дорозі».

«По дорозі...».

«У Чернотопье, звичайно, — хихикнув коротун. — Ти такий смішний малий. Де ж ще ти дізнаєшся про проект і про те, як його поліпшити».

На наступний ранок, навіть не глянувши на пачку документів, Декумус Скотті вирушив на південний схід в Чернотопье. Для охорони свого кращого співробітника лорд Ванек найняв міцного охоронця — мовчазної редгарда по імені Майлик. Вони скакали на південь по березі річки Нибен, потім на південний схід вздовж ріки Сріблянки і далі вглиб Сиродила, де біля річок не мали назв, а рослини не були схожі на ті, що росли в садах північної Імперської провінції.

Коні Скотті і Майлика були зв'язані, щоб Скотті міг читати. На огляд околиць часу не залишалося, але Скотті розумів, що повинен хоча б поверхово ознайомитися з тим, що комісія робить в Чернотопье.

У коробці лежала величезна пачка документів за сорок років. Перші з них ставилися до тих днів, коли багатий торговець лорд Кселлик Пінос-Ревіна пожертвував кілька мільйонів на покращення доріг між Гедеоном і Сиродилом. У той час подорож по них займало три тижні, неймовірно довгий час, і тому рис і коріння, якими торгував Пінос-Ревіна, прибували в Імперську провінцію вже частково подпорченными. Пінос-Ревіна давно помер, але інші інвестори, в тому числі сам імператор Пелагиус IV, укладали з комісією контракти про будівництво доріг і мостів, осушенні боліт і боротьбі з контрабандистами, тобто про все, що могло сприяти розвитку торгівлі. Судячи за останніми звітами, тепер дорога займала два з половиною місяці, і товари прибували в пункт призначення зовсім гнилими.

Скотті зауважив, що варто йому відірватися від читання, як ландшафт змінюється. Завжди значно. І завжди до гіршого.

«Це Чорний ліс, сер», — зауважив Майлик, відповідаючи на невисловлений питання Скотті. Тут було темно, навколо росло багато дерев, і Декумус Скотті вирішив, що назва обрано вірно.

А питання, яке він хотів поставити і, врешті-решт, поставив, був іншим: «Що це за жахливий запах?».

«Драговина, сер», — відповів Майлик, коли вони минули черговий поворот, за яким здалася поляна. На ній стояло кілька будівель, побудованих у великоваговому імперському стилі, який подобався лорду Ванеку і всім імператорів, починаючи з Тайбера. Сморід тут стояла така, що від неї сліпило очі і выворачивался шлунок, як ніби вона була смертельною отрутою. Хмари криваво-червоної мошкари розміром з піщинку не поліпшували вигляд.

Відмахуючись від дзижчать комах, Скотті і Майлик під'їхали до найбільшому будівлі. Виявилося, що вона стоїть на березі великої чорної річки. Скотті вирішив, що будинок — офіс по збору податків за переїзд по білому мосту через річку, наповнену чорної вируючої водою. Це був красивий, яскравий, міцний міст — Скотті не сумнівався, що міст побудувала його комісія.

Скотті постукав, і двері відкрив непоказного виду чиновник. «Заходьте, заходьте швидше! Закривайте двері, не впускайте м'ясних мух!» — крикнув він роздратовано. Декумус Скотті здригнувся: «М'ясних мух? Вони їдять людське тіло?»

«Якщо ти досить дурний, щоб стояти на місці і чекати, поки вони з'їдять тебе, — закотив очі солдатів. Одне з його вух було наполовину объедено. Скотті глянув на інших солдатів і помітив, що їх теж погризли. У одного з них зовсім не було носа. — Ну, так що тобі тут треба?»

Скотті їм розповів, навіщо приїхав і додав, що вони впіймають більше контрабандистів, якщо вийдуть за межі селища.

«Краще подумай про те, як перебратися через міст, — пирхнув один з його співрозмовників. — Починається приплив. Якщо не поквапишся, то застрягнеш тут дня на чотири».

Скотті здалося це абсурдом. «Хіба може бути міст, який йде під воду під час паводку?» — здивувався він. Але подивившись солдату в очі, Скотті зрозумів, що той не жартує.

Вийшовши за межі форту, він побачив, що збожеволілі від укусів комах коні зірвалися з прив'язі і несуться до лісу. Масляниста річкова вода вже підступала до настилу моста. Скотті подумав, що він зовсім не проти почекати чотири дні, але Майлик вже біг по дошках.

Скотті кинувся за ним, задихаючись. Зараз він був не в кращій формі. Втім, в хорошій формі він не був ніколи. Коробка з документами відтягувала йому руки. На півдорозі він зупинився, щоб перевести дух, і раптом виявив, що не може рушити з місця. Його ноги прилипли до мосту.

Чорна рідина, яка текла в річці, була густою і міцно приклеїла ноги Скотті до дощок. Скотті прийшов в жах. Він підняв голову і побачив, як Майлик стрибками мчить по мосту, наближаючись до заростях очерету на іншій стороні річки.

«На допомогу! — закричав Скотті. — Я застряг!»

Майлик навіть не обернувся: «Я знаю, сер. Вам потрібно скинути вагу».

Декумус Скотті знав, що важить на пару-трійку фунтів більше, ніж потрібно. Він давно збирався почати менше їсти і більше займатися фізичними вправами, але намір сісти на дієту навряд чи допомогло б йому в цих обставинах. Не можна було втрачати ні секунди, і раптово Скотті усвідомив, що редгард мав на увазі коробку з документами. Адже сам Майлик кинув всі припаси, які ніс з собою.

Зітхнувши, Скотті кинув коробку в рідину і відчув, що дошка під ним трохи підвелася — якраз досить, щоб він зміг звільнитися. Переляканий Скотті з небаченим спритністю застрибав слідом за Майликом, намагаючись знову не потрапити в чорну рідину.

Через сорок шість стрибків Декумус Скотті кинувся в зарості очерету і опинився на твердій землі Чернотопья. Позад себе він почув булькаючий звук — і міст, і коробка з важливими документами комісії зникли під шаром чорної рідини.

de:Der argonische Bericht - Band I es:El relato argoniano, libro primero pl:Argoniański Klient Księga I