FANDOM

Зелений Пакт (ориг. Green Pact) — присяга босмерів І'ффре, лісовому божеству, в обмін на його заступництво. Пакт диктує босмерам умови, за якими не можна знищувати або вживати в їжу будь-яку рослинність Валенвуда, чи завдавати їй шкоди.

Основні положення Редагувати

Босмерський храм (концепт-арт)

Відомими умовами Зеленого Пакту є наступні:

  • В їжу забороняється приймати продукти рослинного походження, які виросли в Валенвуді (гриби так само відносяться до рослин).
  • Забороняється використання деревини або іншої рослинної матерії в якості будівельних матеріалів. Заборона не діє на рослинність, імпортовану з інших провінцій.
  • Забороняється завдавати шкоди деревам і рослинам, заради поліпшення свого становища. Але ця заборона не заважає торгувати рослинністю самого Валенвуда, якщо вона була зібрана або зрубана представниками будь-якої іншої раси.
  • Забороняється палити що-небудь рослинного походження.
  • Не забороняється використовувати будь-які деревні вироби, створені іншими расами.

Частина Зеленого Пакту - М'ясний Мандат, з якого випливає, що тіло поваленого ворога повинно бути з'їдено повністю, перш ніж пройде три дні.

Формулювання присяги нечіткі і іноді суперечливі, а її текст ніколи не приводився в точному вигляді. Формально не встановлено будь-які наслідки порушення Зеленого Пакту і М'ясного Мандата, однак на ділі босмери здатні жорстоко покарати родичів, які порушують Пакт ( «Чому ми стали фермерами»). Невідомо, чи поширюються Зелений Пакт і М'ясний Мандат на босмерів, що мешкають поза межами Валенвуда. Відомі випадки вживання босмерами інших провінцій рослинної їжі (наприклад, усі босмери, що зустрічаються в іграх, а також головний герой книги «Ар'єргард»). Деякі групи босмерів звільнені від Зеленого Пакту, як от Рейнджери Сутінкової лози.

Наслідки поруження Редагувати

Зазвичай сувору кару відступникам від традицій несуть ті босмери, хто фанатично дотримується установ Пакту. Тому у Валенвуді ті, хто їсть рослини, завжди дуже обережні та недовірливі. Вони селяться в віддалених куточках своєї батьківщини та подалі від селищ інших босмерів. Якщо ж Зелений Пакт порушуюється певною комуною, що нібито дотримується умов договору, то сама природа Валенвуда карає порушників. Від цього страждають усі, як то було в містечку Картдар, що в Ґратвуді в 2Е 582 році. Тоді каджит-купець Аранак зірвав священну квітку, а до селища прийшли дикі звіри та духи лісу.