FANDOM

Іконка переробити
Стаття узагальнення: 2920, Останній рік Першої ери}}

Місцезнаходження Редагувати

The Elder Scrolls III: Morrowind Редагувати

The Elder Scrolls IV: Oblivion Редагувати

The Elder Scrolls V: Skyrim Редагувати

Текст Редагувати

Місяць Сходу сонця
2920, книга друга
Останній рік Першої ери
Карловак Таунвей

3, місяць Сходу сонця, рік 2920-ї

Острів Артейум, Саммерсет

Сота Сил спостерігав, як послушники один за іншим допливали до дерева оассом, зривали плід або квітку з його високих гілок перш, ніж впасти на землю з різним ступенем витонченості. Він знайшов момент і схвально похитав головою, висловлюючи захоплення дня. Побілена статуя Сірабана, для якої, за чутками, великий маг сам позував в незапам'ятні часи, височіла на краю скелі, наче оглядаючи бухту. Блідо-лілові квіти проскато погойдувалися в такт м'якому вітерцю. А внизу — океан і туманна межа між Артейумом і головним островом Саммерсет.

«В цілому, прийнятно», — оголосив він, коли остання учениця кинула йому видобутий плід. Помах руки — і плоди з квітами знову опинилися на дереві. Ще один помах — і учні утворили близько чародія півколо. Він дістав з-під своїх білих шат невеликий волокнистий шар, близько фута в діаметрі.

«Що це?»

Учні зрозуміли завдання. Їм належало застосувати чари визначення на цьому загадковому предметі. Кожен послушник наблизив очі і уявив цю кулю в стихії вселенської Істини. Його енергія мала унікальні резонанс, як і у всіх фізичних і духовних сутностей, негативну сторону, двійника, пов'язані шляху, істинне значення, пісня в космосі, структуру тканини простору, грань буття, яка завжди існувала і буде існувати.

«Це куля», — сказав молодий норд по імені Веллег, що викликало смішки в деяких послушників молодший, але більшість, і сам Сота Сил, насупилися.

«Якщо вже ти дурень, то чи хоча б забавним дурнем, — пробурчав чародій, а потім подивився на юну темноволосу альтмерскую дівчинку, яка здавалася збентеженою. — Лилата, а ти знаєш?»

«Це грім, — невпевнено припустила Лилата. — Те, що дреугі меффуют, коли вони відчувають до-до-кр-кревиназим.»

«Карвиназим, але все одно дуже непогано, — похвалив Сота Сил. — А тепер скажи мені, що це значить?»

«Не знаю», — зізналася Лилата. Інші учні похитали головами.

«Є кілька рівнів розуміння всього сущого, — сказав Сота Сил. — Простий осіб дивиться на предмет і знаходить для нього місце у відповідності зі своїм способом мислення. Ті, хто обізнаний у Старому шляху, шляху Псиджиков, містицизмі, здатні бачити предмет і визначати його належне призначення. Але щоб досягти розуміння і відокремити зерна від полови, потрібно ще більш глибокий рівень. Ви повинні визначити предмет по його ролі і по істині в ньому і витлумачити його значення. В даному випадку, цей предмет дійсно називається грім. Він являє собою субстанцію, утворену дреугами, підводного расою, що мешкає в північній і західній частинах континенту. Один рік у житті вони відчувають карвиназим, в цей час вони вибираються на сушу і ходять по ній. А потім вони повертаються у воду і меффуют, тобто перетравлюють шкіру і органи, необхідні для життя на суші. А потім вони викидають все це, ця субстанція має форму кулі. Грім. Виділення дреугов».

Учні дивилися на кулю, борючись з нудотою. Сота Сил завжди любив цей урок.

4, місяць Сходу сонця, рік 2920-ї

Імперське місто Сиродил

«Шпигуни, — пробурмотів імператор, сидячи у ванній і втупившись на свої мозолі на ногах. — Всі навколо мене зрадники і шпигуни.»

Його коханка Ріджа мила йому спину, обхопивши ногами за талію. Після стількох років вона знала, коли треба бути просто чуттєвої, а коли пристрасною. Коли імператор перебував у настрої, подібному нинішньому, потрібно заспокійлива, заспокійлива чуттєвість. І не можна було сказати і слова, поки він сам не задасть прямого запитання.

Що він і зробив: «Як тобі це подобається: якийсь йолоп наступає на ногу його імператорського величності і бурмоче: „Шкодую, ваша імператорська величність“? Чи Не вважаєш ти, що „Простіть мене, ваша імператорська величність“ було б більш доречно? „Жалкую!“ — так це прозвучало майже так, ніби цей аргонианский виродок шкодує, що я його імператорська величність. Ніби сподівається на наше поразка у війні з Морровиндом — ось як це прозвучало».

«Що б вас втішило? — запитала Ріджа. — Чому б вам не наказати його висікти? Він лише, як ви кажете, воєвода Соулреста. Це навчило б його дивитися, куди ступає».

«Мій батько відшмагав би його. А мій дід убив би, — пробурчав імператор. — Мені все одно: нехай хоч всі відтопчуть ноги, тільки б поважали. І не плели проти мене змов».

«Вам треба комусь довіряти».

«Тобі одній, — імператор посміхнувся, злегка обернувшись, щоб поцілувати Риджу. — І моєму синові Джуйлеку, хоча йому не завадило б трохи більше обачності».

«А вашій пораді, а потентат?» — запитала Ріджа.

«Зграя шпигунів і гадюк», — засміявся імператор, знову поцілувавши служницю. Коли вони віддалися любовним утіхам, він прошепотів: «Поки ти мені вірна, я впораюся з цілим світом».

13, місяць Сходу сонця, рік 2920-ї

Морнхолд, Морровинд

Турала стояла перед чорними, прикрашеними дорогоцінними каменями воротами. Вітер завивав навколо, але вона нічого не відчувала.

Герцог прийшов в лють, дізнавшись, що його коханка завагітніла, і прогнав її геть з очей. Вона знову і знову намагалася зустрітися з ним, але його варти проганяли її. Нарешті, вона повернулася в сім'ю і повідала їм правду. Якщо б тільки вона збрехала і сказала, ніби не знає, хто батько дитини! Солдат, бродячий актор — та хто завгодно.

Але вона зізналася, що батько — герцог, член Будинку Индорил. І вони вчинили так, як і належало гордим членам Будинку Редоран.

На її руці був спалений знак Вигнання — рідний батько затаврував її, проливаючи сльози. Але набагато більше її поранила жорстокість герцога. Вона дивилася то на ворота, то на великі зимові рівнини. Кострубаті, сплячі дерева і небо без птахів. Ніхто тепер не візьме її в усьому Морровинде. Треба йти звідси подалі.

І вона вирушила у свій шлях — повільної, сумною ходою.

16, місяць Сходу сонця, рік 2920-ї

Сеншаль, Анеквина (в наші дні Эльсвейр)

«Що тебе турбує?» — запитала королева Хасаама, помітивши кислу міну дружина. В кінці Днів Закоханих він перебував у відмінному настрої, танцював на балу з гостями, але сьогодні пішов незвично рано. Коли вона його знайшла, він лежав, згорнувшись, у ліжку, насуплений.

«Цей проклята пісня барда про Полидора і Элоизу, абсолютно засмутила мене, — поскаржився він. — Навіщо вигадувати такі сумні пісні?»

«Але хіба вона не правдива, мій дорогий? Хіба вони не були приречені чинності жорстокої природи цього світу?»

«Так неважливо, в чому правда — він зіпсував мені настрій своєї мерзенної піснею, і я не хочу, щоб він робив це й надалі, — король Дро-Зел зіскочив з ліжка. В його очах були сльози. — Так звідки, кажуть, він прийшов?»

«Здається, з Гильвердейла, що на самому сході Валенвуда, — сказала королева, розгубившись. — Чоловік мій, що ти збираєшся зробити?»

Дро-Зел вискочив з кімнати одним стрибком і побіг сходами нагору, в свою вежу. Якщо б королева Хасаама знала, що збирається зробити її чоловік, то не намагалася його зупинити. Останнім часом його настрій зробилося мінливим, він став схильний до спалахів гніву і навіть нападів. Однак вона не уявляла собі всієї глибини його божевілля, так само як і ненависті до цього барду і його пісні про злобі і порочності смертних.

19, місяць Сходу сонця, рік 2920-ї

Гильвердейл, Валенвуд

«Послухай мене ще раз, — сказав старий тесля. — Якщо у третьому ящику лежить нічого не варта мідь, то у другому ящику — золотий ключ. Якщо у першому ящику лежить золотий ключ, то у третьому ящику — мідь. Якщо у другому ящику мідь, то у першому ящику — золотий ключ».

«Я зрозуміла, — сказав дама. — Ви мені пояснили. Отже, золотий ключ — у першому ящику, вірно?»

«Ні, — відповів тесля. — Почнемо спочатку».

«Мама?» — покликав маленький хлопчик, смикаючи матір за рукав.

«Потерпи хвилинку, дорогий. Мама розмовляє, — сказала вона, поглинена головоломкою. — Ви сказали, що в третьому ящику лежить золотий ключ, якщо у другому ящику — мідь, вірно?»

«Ні, — терпляче заперечив тесля. — У третьому ящику — мідь, якщо у другому ящику...»

«Мама!» — закричав хлопчик. Його мати, нарешті, озирнулася.

Яскрава червона імла накочувала на місто хвилею, поглинаючи будинок за будинком. А перед нею крокував краснокожий велетень. Даедра Молаг Бал. Він посміхався.

29, місяць Сходу сонця, рік 2920-ї

Гильвердейл, Валенвуд

Альмалексія зупинила свого скакуна посеред величезного болота, щоб дати йому напитися води з річки. Той не став пити, ніби відсахнувся від води. Це здалося їй дивним: вони скакали від самого Морнхолда, і його напевно мучила спрага. Вона спішилась і приєдналася до свого почту.

«Де ми зараз?» — запитала вона.

Одна з дам тицьнула в карту: «Думаю, ми наближаємося до міста під назвою Гільвердейл».

Альмалексія закрила очі, але тут же знову відкрила їх. Бачення було нестерпно яскравим. На очах у супутників, вона підібрала осколки цегли і уламки кістки і притиснула їх до серця.

«Ми повинні скакати в Артейум», — тихо наказала вона.

Рік продовжується, настає місяць Першого зерна.

Випадкова вікі