FANDOM

The Elder Scrolls 2011

Логотип серії ігор The Elder Scrolls

The Elder Scrolls (скор. — TES; в перекладі з англ. «Старовинні сувої») — серія ролевих відеоігор, створена компанією Bethesda Softworks.

Історія Редагувати

Хронологія виходу ігор

1994 – The Elder Scrolls: Arena
1995 –
1996 – The Elder Scrolls II: Daggerfall
1997 – An Elder Scrolls Legend: Battlespire
1998 – The Elder Scrolls Adventures: Redguard
1999 –
2000 –
2001 –
2002 – The Elder Scrolls III: Morrowind
The Elder Scrolls III: Tribunal
2003 – The Elder Scrolls III: Bloodmoon
The Elder Scrolls Travels: Stormhold
2004 – The Elder Scrolls Travels: Dawnstar
The Elder Scrolls Travels: Shadowkey
2005 –
2006 – The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls Travels: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine
2007 – The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
2008 –
2009 –
2010 –
2011 – The Elder Scrolls V: Skyrim
2012 – The Elder Scrolls V: Dawnguard
The Elder Scrolls V: Hearthfire
The Elder Scrolls V: Dragonborn
2013 –
2014 – The Elder Scrolls Online
2015 –
2016 – The Elder Scrolls: Legends

Робота над серією почалася в 1992 році, коли співробітники компанії Bethesda Softworks, раніше спеціалізувалася в основному на спортивних іграх, прийняли рішення змінити жанр своєї майбутньої гри Arena з файтинга на рольову гру. Перебуваючи під впливом ігор Ultima Underworld і Dungeons & Dragons, компанія розробила масштабну, відкриту, але в кінцевому рахунку вторинну рольову гру з видом від першої особи The Elder Scrolls: Arena, яка вийшла в світ у 1994 році для DOS. Так почалася історія серії, в основу якої був покладений принцип «будь, ким хочеш, і роби, що хочеш».

Наступна гра з серії Elder Scrolls — The Elder Scrolls II: Daggerfall — була випущена в 1996 році. На тлі Arena, що мала вельми помірний успіх, Daggerfall був ще більш амбітним проектом. У Daggerfall була зроблена спроба створити живий світ розміром з дві Великобританії, відрендерений в повному 3D, і побудувати рольову систему, засновану на розвитку навичок, а не на накопиченню очок досвіду. Проте амбітність Daggerfall послужила їй погану службу: Daggerfall, поспішно випущений в світ, був переповнений помилками (багами) і мав надмірно високі системні вимоги, чим заслужив неофіційну назву buggerfall (від bug — помилка і fall — падати). За словами одного з коментаторів, незважаючи на те, що Daggerfall мав великий комерційний успіх, «гра як і раніше, заснована на поганому коді».

Після виходу Daggerfall Bethesda до 1998 року не займалася розробкою продовження, замість цього випустивши ігри The Elder Scrolls Legends: Battlespire в 1997 році і The Elder Scrolls Adventures: Redguard в 1998 році. Обидві ігри мали незрівнянно менший масштаб: Battlespire являла собою легку прогулянку по підземеллях, а Redguard була грою в жанрі action-adventure з видом від третьої особи і лінійним сюжетом. Ігри продавалися погано, і Bethesda опинилася на межі банкрутства. Лише завдяки інвестиціям, що послідували після поглинання студії компанією Zenimax в 1999 році, Bethesda повернулася до життя.

Для роботи над The Elder Scrolls III: Morrowind Bethesda потроїла кількість співробітників і знову зробила ставку на високі системні вимоги. Morrowind став, з одного боку, поверненням до традиційного нелінійного і великого ігрового світу і в той же час кроком у бік ручного опрацьовування ландшафтів і артефактів, крім того, ігровий світ був все ж менший, ніж в іграх-попередниках. Morrowind вийшов для Xbox і PC в 2002 році, і мав успіх як серед критиків, так і серед публіки: до середини 2005 року було продано 4 млн. екземплярів гри. Незабаром, наприкінці 2002 року — початку 2003 року, були випущені два доповнення для Morrowind: The Elder Scrolls III: Tribunal і The Elder Scrolls III: Bloodmoon.

Відразу після публікації Morrowind в тому ж 2002 році почалася робота над The Elder Scrolls IV: Oblivion. Сильними сторонами Oblivion повинні були стати; покращений AI, заснований на власній розробці Bethesda — Radiant AI; поліпшена фізика, заснована на рушії Havok, використаному в Half-Life 2; і вражаюча графіка. Гра була випущена для PC і Xbox 360 на початку 2006 року, для PS3 — на початку 2007 року. В кінці 2006 року — на початку 2007 року Bethesda випустила два доповнення для Oblivion: The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine і The Elder Scrolls IV: Shivering Isles.

В кінці жовтня 2008 року, незабаром після виходу Fallout 3 Пол Отон (ориг. Paul Oughton), що відповідає за видавничу діяльність компанії Bethesda, в інтерв'ю Gamesindustry.biz вказав, що чекати наступну гру серії варто не раніше 2010 року. Zenimax, власник Bethesda Softworks, в 2006 році зареєструвала торгову марку «Skyrim», але тоді не було відомо, чи пов'язано це з п'ятою частиною серії.

7 квітня 2009 року Bethesda Softworks анонсувала вихід двох романів по всесвіту The Elder Scrolls авторства Грегорі Кіза. Перший роман The Infernal City («Пекельне місто») вийшов 24 листопада 2009 року.

11 грудня 2010 року на Spike TV Video Games Awards була анонсована The Elder Scrolls V і був показаний перший тізер-трейлер. Гра отримала підзаголовок «Skyrim» і була озвучена дата виходу — 11 листопада 2011 року. Раніше були припущення, що TES V: Skyrim буде заснована на сильно модифікованому рушії Gamebryo, на якому працювала попередня частина гри, TES IV: Oblivion. Bethesda спростувала ці припущення, сказавши, що гра ґрунтується на новому рушії, розробленому спеціально для неї.

Механіка гри Редагувати

Ігри з серії Elder Scrolls можна охарактеризувати як рольові (RPG), хоча вони включають елементи екшн та пригодницьких. В Arena, як і в багатьох інших рольових іграх, гравець підвищує свій рівень, вбиваючи чудовиська, за що йому нараховуються очки досвіду. Коли кількість набраних очок перевищує певний встановлений рівень, персонаж гравця переходить на новий рівень. Однак, у Daggerfall, Morrowind та Oblivion застосовані інші засади. Основною характеристикою, необхідною, для підвищення рівня героя, є його вміння, які набуваються через ті дії, які він здійснює. Гнучкість ігрового рушія полегшила випуск доповнень за допомогою The Elder Scrolls Construction Set. Ігри з серії Elder Scrolls відрізняються від більшості комп'ютерних рольових ігор своїми засадами. Різницю в підходах охарактеризувала коротка стаття Joystiq, що вийшла на початку листопада 2006. В ній проводиться порівняння з іграми BioWare. Bethesda робить основний акцент на «естетичному поданні та на пригодах у відкритому світі», BioWare - на системі ведення бою та модульній архітектурі. Цю особливість відзначали самі розробники, описуючи своє бажання при створенні першої гри циклу Arena надати гравцю такі ж можливості, як і в будь-якій хорошій паперовій рольовій грі - створити середовище, в якому гравець міг би бути, ким він хоче, і робити, що йому заманеться. Інструкція до Daggerfall починається з маніфесту дизайнерів, що проголошує намір розробників створити «книгу з чистими сторінками» й «гру, що заохочувала б дослідження й винагороджувала цікавість». Гравцю надається можливість вибору, робити добро чи стати на злочинний шлях, «як у справжньому житті». Ця тенденція, після перерви в проміжних іграх, відновилася в грі Morrowind, хоча й доповнилася фокусом на графіці. При розробці гри Morrowind Bethesda збільшила персонал утричі, намагаючись зробити створений світ настільки барвистим, наскільки можливо. Як зазначали самі розробники: «Ми знали, що повинні були перевершити досконалість відео інших ігор, які були в той час на ринку, й поставили перед собою мету вийти на передній фронт інновацій».

Світ Редагувати

Світ ігор серії The Elder Scrolls відомий увагою до деталей, акцентом на реалістичності, великим числом імен, дат, назв, які в сукупності утворюють історію й насичену зв'язками структуру різноманітних громад, культур та релігій. Єдиного зібрання всієї інформації щодо світу The Elder Scrolls не існує, історичні відомості, які можна зібрати в самих іграх, часто туманні й нечіткі. Гравця заохочують робити свої власні висновки про події та історії, записи про які трапляються рідко, суперечливі й неповні.

Події відбуваються в фентезійному світі під назвою Нірн, на континенті Тамріель, розділеному на дев'ять провінцій. Винятком є The Elder Scrolls Legends: Battlespire та, The Elder Scrolls IV: Oblivion, сценою частини подій у яких є плани Облівіон, альтернативний вимір, в якому правлять безсмертні богоподібні істоти, відомі як принци дейдра. На Нірні існують інші континенти, наприклад Акавір або Йокуда, але дії жодної з офіційних ігор на них не відбуваються. Усю територію Тамріеля займає імперія, кожна з провінцій якої має свою расу. Провінції називаються Сироділ, Морровінд, Хай-Рок, острова Саммерсет, Гаммерфелл, Блек-Марш, Скайрім, Валенвуд та Ельсвейр. Сироділ — батьківщина імперців, Морровінд — данмерів, відомих також як темні ельфи, у провінції Хай-Рок живуть бретони й орсімери, на островах Саммерсет - альтмери, відомі як високі ельфи, у Гаммерфеллі — редґарди, в Блек-Марші — арґоніани, в Скайрімі — норди, у Валенвуді — босмери, відомі як лісові ельфи, в Ельсвейрі — каджити. Імператор мешкає в столичній провінції Сироділ. Впродовж Третьої ери правила династія нащадків Тайбера Септіма. Представників його роду часто називають драконородженими. Династія обірвалася в кінці Третьої ери, коли загинув Мартін Септім, останній зі спадкоємців Урієля Семпіма. Через кілька років трон імперії захопив коловіанський вождь Тітус Мід. Його правління тривало принаймні 40 перших років Четвертої ери.

Старовинні сувої Редагувати

Самі Старовинні сувої майже не відіграють жодної ролі в розгортанні сюжету, а служать лише загальною рамкою для сюжету за принципом — події цієї гри були передбачені Старовинними сувоями. Самі Сувої вперше з'явились в The Elder Scrolls IV: Oblivion, де голова Гільдії злодіїв доручає головному герою їх украсти. Прочитати їх неможливо, оскільки вони написані гліфами. Під час подій основної сюжетної лінії The Elder Scrolls V: Skyrim сувої відіграють більшу роль. З їхньою допомогою головний герой зможе зазирнути у минуле, щоб вивчити один із драконячих криків (ту'умів).

Існує секта ченців, які присвятили все своє життя читанню й тлумаченню Сувоїв. Ченці високого рангу, які читають сувої, носять пов'язки на очах. З часом вони зовсім сліпнуть, хоча продовжують зав'язувати очі під час церемоній. Персонажі особливої глобальної значимості й ті, про яких існує пророцтво, можуть читати Старовинні сувої без відповідних ритуалів. Книга «Втрачені історії Тамріеля» наводить нові відомості про Сувої, стверджуючи, що будь-яка подія, що вже відбулася, записується в них, і ці записи вже не можна змінити жодним способом.

Регіони The Elder Scrolls Редагувати

Космологія Редагувати

TES Universe
Карта Аурбіса

Всесвіт The Elder Scrolls поділяється на декілька площин. Найбільш відомі з них:

  • Аурбіс — це весь видимий і невидимий світ, який включає в себе Облівіон, Етеріус, Нірн та інші плани буття.
    • Нірн — це планета, на якій відбувається дія ігор серії The Elder Scrolls. Нірн відомий також, як Мундус, план смертних. Названий він так за те, що істоти, які тут живуть, смертні. Навколо Нірна, оточеного порожнечею Облівіона, обертаються два місяця (Массер і Секунда) і вісім планет.
    • Облівіон — план Даедра, поділений на кілька областей, в кожній з яких править Принц Даедра. Космос — інше тлумачення Облівіона, чорної порожнечі, яка оточує матеріальну площину буття. Простір безмежний, але воно подібне планеті, в тому сенсі що Облівіон оточує Мундус, а його самого оточує Етеріус. Коли ви дивитеся на зірки, ви бачите Етеріус.
    • Етеріус — план Аедра. Зірки, які видно з Нірну, це свого роду мости до Етеріусу через Облівіон, отвори в сфері Космосу (крім зірок сузір'я Змії). Чим більша зірка, тим більший розрив в Облівіоні. Найбільший розрив в Облівіоні — це Маґнус, сонце.

Континенти Нірну Редагувати

Tamriel map
Континент Тамріель в світі Нірна

Нірн являє собою планету, на якій розташовані кілька материків:

  • Акавір(англ. Akavir) — «Земля Драконів» — материк, за чутками розташований на сході від Тамріеля. Батьківщина цаеські, Ка По’Тун, камаль і танґ-мо.
  • Альдмеріс (англ. Aldmeris) — міфічна батьківщина альдмерів (перших ельфів, дослівно перекладається як «старший народ»). Багато хто сумнівається в його існуванні.
  • Атмора (англ. Atmora) — «Древній Ліс» — давня прабатьківщина деяких людських народів. Нині покинута людьми з-за льодовикового періоду, який зробив цю землю непридатною для існування.
  • Йокуда (англ. Yokuda) — колишня батьківщина редґардів, що знаходилася на заході від Тамріеля. Після серії катаклізмів материк пішов під воду.
  • Піандонея (англ. Pyandonea) — загадковий острів на півдні від Тамріеля, батьківщина маомерів (морських ельфів).
  • Тамріель (англ. Tamriel) — «Краса Світанку» — материк, на якому розгортаються дії майже всіх ігор серії TES, на ньому розташована однойменна імперія.
  • Трас (англ. Thras) — архіпелаг коралових островів в Абессіанському морі на захід від Тамріеля. Батьківщина слоадів.

Важливі місця Редагувати

Також варто відзначити:

  • Затока Іліак (англ. Iliac Bay) — затока на південному заході Тамріеля, що омиває Гаммерфелл і Хай Рок. У районі цієї затоки розгортається дія The Elder Scrolls II: Daggerfall.
  • Острів Строс М'кай Кай (англ. Stros M’kai) — острівець біля південного узбережжя Гаммерфелла. У цьому районі відбувається дія The Elder Scrolls Adventures: Redguard.
  • Батлспайр (англ. Battlespire) — фортеця Імперських магів, розташована в Облівіоні. Про атаку на неї розповідає An Elder Scrolls Legend: Battlespire.
  • Вварденфелл (англ. Vvardenfell) — великий острів у північній частині Морровінда. На ньому розгортається дія The Elder Scrolls III: Morrowind.
  • Морнголд (англ. Mournhold) — район в центрі Альмалексії, столиці Морровінда, в якому знаходяться палац Альмалексії і храм Трибуналу. На його території розгортається дія аддону Tribunal для третьої частини.
  • Солстгейм (англ. Solstheim) — засніжений острівець на північно-західному узбережжі Морровінда. Там розгортаються події другого аддона для третьої частини — Bloodmoon, а також третього аддона для The Elder Scrolls V: Skyrim — Dragonborn.
  • Мертві Землі — частина «плану Облівіона» Мерунеса Даґона. Події TES4 частково відбувалися і там.
  • Тремтячі Острова (англ. Shivering Isles) — «план Облівіона» Шеоґората. В ньому розгортаються події аддона для четвертої частини Shivering Isles.
  • Горлянка Світу — висока священна гора в провінції Скайрім. З'являється в The Elder Scrolls V: Skyrim.

Пов'язані програми Редагувати

Українізація Редагувати

Поки ще не вийшло офіційного перекладу для жодної з ігор серії Стародавніх Сувоїв.

Випадкова вікі