FANDOM

The Elder Scrolls: Arena — перша гра в серії The Elder Scrolls. Це комп'ютерна рольова гра з виглядом від першої особи, розроблена компанією Bethesda Softworks. Реліз відбувся в 1994 році. З нагоди десятиріччя серії The Elder Scrolls Bethesda Softworks випустила повну версію Arena для вільного скачування. Для гри на сучасних операційних системах потрібен емулятор DOS. Розробники рекомендують використовувати останню версію DOSBox, яким для забезпечення прийнятної продуктивності необхідний процесор з тактовою частотою не менше двох гігагерц.

Події гри відбуваються у вигаданому всесвіті Нірну, на континенті Тамріель.

Візитною карткою Арени стала її складність. Кен Ролстон, головний дизайнер The Elder Scrolls III: Morrowind, зізнався, що починав гру двадцять разів, але вибратися з в'язниці йому вдалося лише одного разу.

Розробка Редагувати

Як ви всі знаєте, компанія Bethesda Softworks раніше спеціалізувалася в основному на спортивних іграх. Саме це і було докорінно змінено.

Спочатку Arena не повинна була бути RPG. Це був симулятор гладіаторських боїв. Персонаж гравця і його команда борців повинні були подорожувати по світу, борючись з іншими командами на їх аренах, поки гравець не став би «великим чемпіоном» у столиці — Імперському місті. По мірі розробки рольові елементи прогресували, поки одного разу не була висловлена ідея про те, що з усього цього можна зробити непогану рольову гру. У підсумку бої стали менш важливою частиною гри, і підвищилася дослідна складова.

Ще пізніше елементи RPG були остаточно додані до гри, гра розширилася, щоб включати міста поза арен і печери поза міст. Зрештою було вирішено сильно знизити ідею турнірів в цілому, і зосередитися на пошуках, підземеллях і світі.

Так з'явилася The Elder Scrolls: Arena — одна з перших RPG і перша частина великого та відомого серіалу.

Ігровий процес Редагувати

Гра відбувається з видом від першої особи, для атакування у ближньому бою необхідно робити жести мишкою. Магічний бій відбувається за допомогою меню з вибором заклинання, яке потім необхідно направити в ціль, тому він не такий зручний. Гравець може досліджувати як міста так і території за їх межами, маючи змогу знайти таверни, села, ферми, підземелля та інші місця. Також є можливість виконувати завдання для кількох гільдій.

Сюжет Редагувати

Імператор Уріель Септім VII був ув'язнений в іншому вимірі (у «-05-0006Вороном Кур'єрі» стверджується, що іншим виміром був план Облівіона), а його місце зайняв імперський бойовий маг: Джаґар Тарн. Учениця Тарна, Рія Сільмейн, відмовилася встати на сторону вчителя і тому була вбита ним. Дух Рії допомагає безіменному героєві вибратися з в'язниці і покладає на нього велику відповідальність - зруйнувати підступні плани узурпатора. Її сил недостатньо, щоб матеріалізуватися фізично, тому вона приходить герою у снах. Щоб визволити імператора, необхідно знайти 8 частин палиці Хаосу які Джаґар Тарн сховав у глибинах провінцій Тамріелю. Цим герой і займатиметься по ходу головного квесту гри. Після цього йому належить битися з Джаґаром в Імперському місті.

Частина сюжету переказана в серії книг «-05-0009Справжня Барензія» (Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Skyrim).

Наступною грою в серії стала The Elder Scrolls II: Daggerfall, вона була випущена в 1996 році.

Видання Редагувати

Вперше гра побачила світ на компакт-дисках та дискетах, причому версія на дисках мала кращу якість голосів персонажів та відеоролики з тривимірною графікою. В кінці 1994 року було випущене видання «Delux Edition», яке складалося з оновленої до останнього патчу CD-ROM версії гри, килимка для мишки з мапою Тамріеля, та книги з підказками «Codex Scientia». У 2004 році дискетна версія гри стала доступно для безкоштовного завантаження.

У 2005 році CD-ROM версія гри була видана обмеженим тиражем, у комплекті з програмою DOSBox, для запуску гри на сучасних комп'ютерах.

Цікаві фактРедагувати

  • Події гри починаються опівночі першого дня Ранкової Зірки 389 року Третьої ери, в Імперської темниці.
  • Концепція типу «обраний-ув'язнений», закріпилася в іграх основної серії «The Elder Scrolls» і стала її візитною карткою.
  • Змінене зображення з обкладинки Arena з'явилося в The Elder Scrolls IV: Oblivion у вигляді афіші арени Імперського міста.