FANDOM

The Elder Scrolls IV: Oblivion (дослівно — Старовинні сувої IV: Забуття) — комп'ютерна рольова гра, четверта глава в серії The Elder Scrolls.

Відразу ж після релізу Oblivion стала бестселером у розважальній індустрії: за перші два тижні продажів було реалізовано 1,7 мільйонів копій цієї епічної рольової гри. Oblivion отримала масу позитивних відгуків у пресі; її середній рейтинг, обчислений на підставі п'ятдесяти рецензій від самих авторитетних спеціалізованих видань, становить 93 %.

Для Oblivion вийшло два великих доповнення: Knights of the Nine та Shivering Isles, а також вісім дрібних офіційних плаґінів,які додають нові локації, квести і можливості.

Сюжет Редагувати

The Elder Scrolls IV: Oblivion — одиночна гра, події якої розвиваються в центральній провінції Тамріеля, Сироділі. Протагоніст повинен знайти спадкоємця трону, спорожнілого в результаті загибелі імператора Уріеля Септіма. Без справжнього імператора згасли Драконячі вогні, відчинилися ворота в Облівіон, і даедра почали вторгнення в Нірн, нападати на його мешканців і поселення. Головному герою необхідно закрити ворота і допомогти спадкоємцю повернути Амулет Королів, щоб зупинити орди Облівіона.

Особливості гри Редагувати

Графічні особливості Редагувати

  • Графіка нового покоління.
  • Додана функція промальовування віддаленого ландшафту замість туману (втім, досить сира і не має детальних параметрів в ігровому меню).
  • Використана технологія SpeedTree для більшої реалістичності дерев.
  • Використана технологія FaceGen для генерації текстур осіб персонажів.

Генерація персонажа Редагувати

  • В цілому, збережена генерація персонажа попередньої гри серії, з деякими змінами.
  • Використання технології FaceGen зробило процес детального налаштування осіб персонажів досить тривалим. Існує дуже обмежена кількість зачісок і типів очей, але зате досить широкий діапазон відтінку шкіри (вовни для каджітів, луски для арґоніан), і практично не обмежена — форма для особи і колір волосся.

Технічні особливості Редагувати

  • Громіздкий (для користувачів PC) інтерфейс — наслідок багатоплатформіності гри.
  • Змінена система екіпіровки. Більшість видів одягу мають різні моделі для кожної зі статті неігрових персонажів, будучі одягненими (штани / спідниця, камзол / сукні); неможливо одночасно надіти одяг і броню одного роду (сорочку і кірасу, штани / спідницю і наголінники); з'явилася броня, яку можна екіпірувати відразу повним комплектом (виключаючи шолом і щит), одяг на два слота (сукні / камзол і мантії), прибрана така деталь одягу, як ткані рукавички (якщо не вважати кайданів) — залишилися тільки з комплектів обладунків.
  • Більше 1000 персонажів з унікальними особливостями і сильно поліпшеним (отримав назву Radiant AI) штучним інтелектом порівняно з The Elder Scrolls III: Morrowind.
  • Прибрана можливість левітації і транспортна система, натомість повернули систему швидких подорожей (Fast Travel) і коней.
  • Додано система «компас»: маркер, що вказує на необхідні для продовження того чи іншого квесту локації і персонажів.
  • Докорінно змінена фізика (тепер використовуються технології Havok): з'явилася можливість пересувати предмети в реальному часі, випущені з лука стріли тепер зберігаються і тому подібні нововведення, проте вона дещо не налагоджена — всі предмети, що знаходяться не в інвентарі, занадто легкі, незалежно від прописаної ваги. У зв'язку з цим дуже складно розташовувати предмети в потрібному порядку, так як це розташування порушується від будь-якого невірного руху персонажа гравця.
  • Непродуманий баланс гри, що змушує гравця прагнути не отримувати новий рівень, майже повна «ледачість» (відповідність рівню героя) монстрів, ворожих персонажів, більшості предметів і обмундирування, занадто швидкий респаун (відновлення на зачищеній території), та інші недоробки балансу.
  • Все ще відсутня необхідність їсти і спати (проте як і раніше сон необхідний для підняття рівня — у зв'язку з незлагодженістю балансу це стало однією з «програмних дірок»), але відкритий вогонь тепер обпікає персонажів, на відміну від Morrowind.
  • Змінена бойова і магічна система.
    • Заклинання стало можливо застосовувати, не прибираючи зброї; мана відновлюється в реальному часі, шанс вдало застосувати заклинання, зачарувати предмет або зварити зілля тепер завжди становить 100% (якщо вистачає навичок персонажа).
    • Змінена система алхімії (зокрема, прибрана можливість нескінченного посилення ефектів зілля, що є однією з «програмних дірок» попередньої гри серії).
    • Змінена система зачарування, наприклад, тепер неможливо зачарувати предмет на багаторазове використання, тільки на постійний ефект (одяг та обладунки) або на ефект при торканні (зброя); прибрана відповідна навичка головного героя — тепер зачарування відбувається на спеціальних вівтарях в Університеті чарівництва (те ж саме стосується і створення заклинань); додана можливість використовувати для зачарування душі не тільки монстрів, але і персонажів за допомогою особливих чорних каменів душ.
    • Кількість навичок було зменшено, але введена система здібностей за рівні.
      • У бойових навички: скорочений арсенал — повністю прибрано метальна зброя (метальні зірочки, дротики, метальні ножі), арбалети, списи і drzewcowa зброя. Клас рубальної зброї (сокири) включений в дроблячу зброю, об'єднано всю клинкову зброю (мечі і кинджали стали єдиною навичкою), палиці ж втратили функцію дроблячої зброї (ними можна тільки парирувати удари і застосовувати заклинання).
      • В захисних навичках: з'явилася можливість активного парирування ударів супротивника, але прибраний клас середніх обладунків і навичка бою без зброї, відсутня така деталь обмундирування, як наплічники, не можна екіпірувати на руки різні рукавички.

Ігрові особливості  Редагувати

  • Великий світ для дослідження, але менший, ніж у попередній грі серії: провінція Сироділ і Мертві Землі — план Облівіона, який належить Мерунесу Даґону. На карті велика кількість внутрішніх локацій різного типа.
  • П'ять ігрових організацій з повноцінними лініями квестів (практично незалежними один від одного і головної сюжетної лінії), проходження яких забезпечує кар'єрне зростання до голови організації; і кілька організацій, вступ до яких забезпечується одним-двома квестами і додає деякі ігрові бонуси.
  • Порівняно з Morrowind, значно ускладнена сюжетна сторона квестів, але при цьому квести стали більш жорсткими: квестові предмети неможливо продати або викинути з інвентарю, квестових персонажів — вбити, і тому подібні обмеження. Наявність маркера на компасі спростило виконання завдань (за деяким винятком).
  • Зменшення кількості ігрових організацій порівняно з Morrowind, наприклад, прибрана можливість вступити в Імперський Культ, Імперський легіон, хоча ці організації присутні в грі.

Нагороди Редагувати

The Elder Scrolls IV: Oblivion володіє великою кількістю нагород і заохочень, за рік, починаючи з релізу, гра не падала в англомовних рейтингах нижче п'ятого місця.

  • Краща RPG на E3 2005 Game Critics Awards
  • Краща RPG на E3 2005 Game spot
  • Краща RPG на показі GameSpy
  • Краща RPG на показі DailyGame
  • Краща RPG TeamXbox
  • Краща RPG Games Domain
  • Краща PC RPG IGN
  • Краща Масштабна Гра на E3 2005 RPG Fan
  • Краща Масштабна Гра, Краща RPG, Краща Гра для PC Game Chronicles
  • Гра року, краща RPG Spike TVs VGAs